مقاطع فولادی حصار

⦿ خلاصه
برای ایجاد یک حصار مطلوب جهت مرزبندی و حفاظت از محدوده مورد نیاز، استفاده از محصولات مناسب و با کیفیت بسیار اهمیت پیدا می کند. این که بدانیم باید از پایه فنس لوله ای استفاده کنیم یا پایه فنس نبشی و کدام توری و سیم خاردار برای ما مناسب است از مسائل مهم بوده که باید به آن توجه نمائیم. ما در این مقاله علاوه بر معرفی محصولات مورد نیاز، مزایای متنوعی که دارند را هم برشمرده ایم.

مقاطع فولادی حصار انواع مختلفی دارند که بعضی آن ها به صورت عمودی برای استواری حصار در زمین جایگذاری می شوند. برخی دیگر به صورت توری برای ممانعت از ورود و خروج به کار می روند. اگر محدوده نیاز به محافظت شدیدتر داشته باشد؛ استفاده از سیم خاردار می تواند راهگشا باشد. در این مقاله همراه مجتمع فولاد و آلومینیوم امیدالبرز باشید

توری مرغی

توری مرغی به سبب استفاده زیاد در مرغداری به این نام مشهور شده است. این نوع محصولات با روش های اتوماتیک و دستی ساخته می شوند. به لحاظ کاربردی به سبب نازک بودن عموما برای بخش بندی و ایجاد حصار برای انواع پرندگان (مرغ، بوقلمون، بلدرچین، اردک، غاز و…) و باغچه استفاده می گردد.

این محصول مزایای متنوعی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • مقاومت بالا در مقایسه با توری مرغی های پلاستیکی
  • کم وزن و جا به جایی آسان
  • نصب ساده
  • دوام بالا در مقابل رطوبت زدگی
  • کارکرد چند جانبه نظیر جایگذاری در عایق های حرارتی، برودتی، صوتی و…
توری مرغی

توری فنس

یکی از محصولاتی که جهت ترسیم حریم زمینی تولید می شود توری فنس است. این توری ها همچنین جهت محدودیت رفت و آمد به مناطق ممنوعه استفاده گردیده و به صورت مفتول و کلاف بندی شده برای شروع به پروسه ساخت وارد و مفتول به صورت دورانی پیچیده و رول پیچی می گردد.

توری فنس برای جلوگیری از زنگ زدگی به ماده زینک آغشته و گالوانیزه می شود. برخی از مزیت هایی که این محصولات دارند شامل موارد زیر می گردد:

  • دوام مناسب محصولات گالوانیزه
  • سهولت نصب در ترکیب با پایه فنس
  • صرفه جویی در هزینه ها نسبت به ساخت دیوار برای حصارکشی
توری فنس

توری پرسی

تورهای پرسی طی چند مرحله تولید می گردند:

  • مرحله اول: در این بخش ابتدا مفتول سیاه یا گالوانیزه با استفاده از قرقره باز شده و داخل دستگاه می گردند.
  • مرحله دوم: در بخش دوم مفتول از میانه غلتک ها عبور و با چرخش دورانی شکل گرفته و برش داده می شوند.
  • مرحله سوم: در مرحله آخر با نظارت اپراتور بخش های مختلف توری به یکدیگر گره خورده و آماده ارسال می شوند.

توری پرسی

توری پرسی بسته به کارایی که از آن می خواهند؛ در سایز چشمی های مختلفی ارائه گردیده و مزایای مختلفی دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

  • لغزش سطح توری
  • نصب ساده در محل مورد نظر
  • تاب آوری مناسب در مقابل زنگ زدگی
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر محصولات مشابه

این نوع محصولات به جهت ضخامت بالایی که دارند در شهرها کاربرد بیشتری داشته و برای حفظ حریم زمین های ورزشی، مسکونی و…به کار برده می شوند.

pipe (7)

مشاهده لیست قیمت لوله

برای مشاهده قیمت روزانه میتوانید به صفحه محصول لوله مراجعه کنید.

پایه فنس

پایه فنس یکی دیگر از محصولات فولادی است که برای حصارکشی استفاده می شود. برای این کار از دو مقطع فولادی لوله و نبشی استفاده می گردد. همانطور که خود توری و فنس ها برای پیشگیری از زنگ زدگی گالوانیزه می شدند؛ این محصولات نیز باید به زینک آغشته شوند تا در برابر رطوبتی که در معرض آن هستند دوام بیاورند.

گالوانیزاسیون این دو محصول با دو روش گرم و سرد انجام می شود:

  • گالوانیزه گرم:

در این روش پس از چربی زدایی با حالت غوطه وری، مقطع در دمای 450 درجه به مدت 1 دقیقه مانده و زینک تا عمق آن نفوذ می کند. اگر به آشنایی دقیق با فرایند گالوانیزاسیون گرم علاقه مند هستید؛ پیشنهاد می کنیم مقاله هرآنچه درباره لوله آب باید بدانید را مطالعه کنید.

  • گالوانیزه سرد:

در این روش ماده زینک به شکل غیر مذابی و مکانیکی اعمال می گردد. دستگاه های پاششی، اسپری، برس و… از جمله شیوه های گالوانیزه سرد است که البته به کیفیت گالوانیزه گرم نبوده و دلایل آن را در مقاله چرا گالوانیزه گرم؟ برشمرده ایم.

گالوانیزاسیون به طور کلی مزایای زیر را دربرمی گیرد:

  1. به سبب مقاومت بالا نیاز کمتری به بررسی احتمال خرابی لوله ها خواهید داشت.
  2. مقاطع گالوانیزه شده نسبت به مقاطع غیرگالوانیزه تاب آوری بیشتری در مقابل آتش سوزی داشته و دیرتر ذوب می شود.
  3. مدت تاب آوری مقاطع گالوانیزه در برابر مواد شیمیایی افزایش پیدا می کند.
  4. استفاده از پایه فنس های گالوانیزه در شرایط آب و هوایی متغیر و مرطوب مناسب است.
  5. چون زینک از مقطع فولادی محافظت به عمل می آورد؛ هزینه های تعویض به شدت کاهش پیدا می کند؛ خصوصاً اگر به روش غوطه وری (Dip Galvanized) انجام شده باشد. در صورت اصولی انجام شدن این شیوه، بسته به شرایط آب و هوایی عمر مقطع 30 الی 50 سال خواهد بود.

حال این سوال پیش می آید که راه دیگری هم برای محافظت مقطع در برابر رطوبت هست؟ در یک کلمه می توان گفت؛ بله.

پایه فنس لوله گالوانیزه

آغشته کردن سطح مقطع به مایع ضد زنگ و رنگ کردن آن از دیگر راه های موجود است که هزینه کمتری دارد. اما به همان مقدار که هزینه کمتری در ابتدای کار دارد؛ هزینه های جایگزینی مقطع بالا است. علت مشخص است؛ چون ماده به جان پایه فنس لوله و نبشی نفوذ نمی کند و با هرگونه ضربه یا خراشیدگی از بین رفته و از همان نقطه آسیب پذیر می شود.

در مورد انتخاب نوع پایه فنس برای حصارکشی بسته به رویکرد و استراتژی شما هر یک از مقاطع نبشی و لوله می توان مناسب باشد. اگر سعی در کاهش هزینه ها دارید پایه فنس نبشی گزینه مناسبی است؛ اما کارایی لوله گالوانیزه شده را نخواهد داشت، چرا که مقاومت کمتری در برابر رطوبت داشته و هنگام عبور افراد یا دام به بدن آسیب می زند.

به علاوه؛ به صورت عرف و روتین از لوله های صنعتی گالوانیزه (لوله 5 و 6) برای حصارکشی استفاده می شود چرا که کاربری راحت تری دارد و استفاده از نبشی برای حصار به صورت سلیقه ای و موردی است.

سیم خاردار

از دیگر محصولاتی که برای ایجاد حصار استفاده می شود انواع سیم خاردار است. استفاده از آن ها می تواند در هر دو بخش بالایی و پائینی حصار انجام شود. در مرزها و مناطق نظامی استفاده از سیم خاردار در تمام بخش ها ضروری است؛ اما برای مناطق عادی و مسکونی می توان پائین حصار را با توری و بالای آن را با سیم خاردار محافظت کرد. سیم خاردار به دو دسته اصلی حلقوی و خطی تقسیم گردیده و هرکدام دارای زیر شاخه های سوزنی و تبری شکل هستند و به تفکیک مزایایی دارند.

  • مزایای سیم خاردار حلقوی

  1. مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته در مناطق مختلف قابلیت استفاده دارد.
  2. نصب ساده ای دارند.
  3. این محصول کاربرد دو جانبه در حصارکشی داشته، بر روی زمین و به صورت هوایی استفاده می گردد.
  4. استحکام کششی بالا از دیگر مزایای آن است.
  • مزایای سیم خاردار خطی

  1. سرعت نصب و جایگذاری سیم خاردار خطی بالا است.
  2. به سبب خطی بودن فضای کمتری بر روی زمین اشغال می کند.
  3. قیمت پائین تری نسبت به سیم خاردار حلقوی داشته و هزینه حصارکشی را کاهش می دهد.
سیم خاردار

مجتمع فولاد و آلومینیوم امیدالبرز با 6 دهه سابقه در حوزه ارائه محصولات فولادی در بازارآهن کشور، از اوایل دهه 80 به حوزه تولید نیز ورود کرده است. در حال حاضر انواع مقاطع نبشی، ناودانی، لوله و پروفیل در کارخانه های مجموعه با اسامی لوله و پروفیل امیدالبرز  و فولاد دهشیر یزد در حال تولید است.

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آواتار موبایل
منوی اصلی x