فولاد ضد زلزله

فولاد ضد زلزله
⦿ خلاصه
پس از زمین لرزه های گاونگژو و پوهانگ اکثر مردم کره جنوبی بیشتر و بیشتر نسبت به امنیت ساختمانها و امنیت شهرهایشان برای زندگی دچار تردید شدند. این مسئله باعث شد نیاز به سازه های مقاوم به زلزله بیش از پیش احساس شود و در بین صنایع مختلف ، صنعت ساخت و ساز باید مهمترین صنعتی باشد که در موضوع زلزله بیشترین امنیت را داراست و به توجه بیشتری نیاز دارد. با احساس این نیاز توسط شرکت Hyundai Steel، برند جدیدی با نشان تجاری H((CORE بعنوان زیرمجموعه هیوندایی استیل ایجاد شد. این اولین برند این شرکت و همچنین اولین برند فولاد ضد زلزله است. در سال 2017 در راستای توسعه برند H((CORE، متخصصان هیوندایی استیل یک Metabranding طراحی کردند.

ویژگی های فولاد ضد زلزله

از آنجایی که ویژگی های فولاد ضد زلزله به طور مستقیم و ظاهری توسط مشتریان قابل مشاهده نیست، اما به عنوان یک ویژگی اساسی، دوام آن می تواند بر کیفیت کلی ساخت و ساز تأثیر بگذارد به همین دلیل سازمان ها و متخصصان و تولید کنندگان بزرگ در حوزه ساخت و ساز به خوبی متوجه اهمیت و کیفیت محصولات ضد زلزله می شوند و به همین دلیل در فعالیت بصورت B2B هرگز کار برندسازی متوقف نمی شود و محصولات خود مبلغ برند هستند. اما برند H((CORE دقیقا با هدف معرفی یک نام در سطح جهانی و عمومی برای محصولات ضد زلزله و مشابه اینکه همیشه وقتی تصمیم می گیریم وسایل کوهنوردی بخریم به علامت Gore-tex بر روی چکمه های کوهنوردی یا لباس های اسکی توجه می کنیم طراحی و ایجاد شده است لذا هدف نهایی در ایجاد برند اختصاصی برای محصولات ضد زلزله H((CORE ، دستیابی به مصرف کنندگان نهایی و معرفی بصورت عمومی است. 

جامعه سنی هدف اصلی هیوندایی استیل در این برندسازی نسل 30 الی 40 ساله هاست که به آپارتمان نشینی و برج نشینی علاقه مند است و مصرف کننده نهایی و واقعیست بنابر این در فعالیت های حوزه برند سازی بیش از توجه به حوزه B2B به نگاه و احساسات عمومی برند در حوزه B2C توجه شده است.

h core

همکاری امید البرز و هیوندای استیل

بطور گسترده در برنامه های تبلیغاتی بر روی خودروهای فروخته شده به مشتریان پک های تبلیغاتی قرار داده و در آنها بر ویژگی های اصلی فولاد ضد زلزله تأکید شده است. مهمترین ویژگی اصلی فولاد ضد زلزله ایجاد تعادلی پایدار و ویژه بین دو مولفه متعارض و مهم در فولاد سازی بنام های استحکام و انعطاف پذیری  است. استحکام و انعطاف پذیری با یکدیگر متعارضند ولی هر دو برای فولاد ضد زلزله ضروری و حیاتی هستند. در طراحی برند H((CORE از نظر رنگ ، سعی شده است از همان رنگ Hyundai Steel به عنوان یک رنگ پایه برای هماهنگ کردن آن با هویت نام تجاری هیوندایی استیل و همچنین بیان ارزش اعتماد و حمایت هیوندایی استیل از آن استفاده شده است.

همکاری امید البرز و هیوندایی استیل

شرکت امید البرز پس از سالها همکاری با برند هیوندایی استیل (2004 تا کنون) و با توجه به آنکه کشور ما ایران یک کشور زلزله خیز است و تولیدات داخلی در حوزه زلزله هنوز به بلوغ کامل و توانایی رفع نیاز کشور به محصولات ضد زلزله نرسیده است، به عنوان نماینده هیوندایی استیل برای رفع نیاز صنایع نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی و ساخت و ساز، اقدام به واردات تولیدات ضد زلزله هیوندایی استیل از جمله تیرآهن های هاش ضد زلزله به بازار داخلی ایران نمود و در سالهای 2016،  2017 و 2018 شرکت هیوندایی استیل به مجمع جهانی سالانه نمایندگان برگزیده هیوندایی استیل در کره جنوبی دعوت شد و مدیرعامل شرکت امید البرز جناب آقای محمد رستمی در این مجامع شرکت نمودند. در سال 2018 شرکت هیوندایی استیل به پاس همکاری طولانی مدت شرکت امید البرز با هیوندایی استیل و تلاش این شرکت در معرفی برند H((CORE در ایران و خاورمیانه در طول سالیان متمادی، گواهینامه H((CORE را به شرکت امید البرز اهدا نمود.

محمد رستمی

مقالات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

آواتار موبایل
منوی اصلی x